§English§/고2)고등학교 실용영어 독해와 작문 수업자료

(능률교육) 고등학교 실용영어 독해와 작문(독작) Lesson 3(3과). 52~53페이지 해석 및 수업자료

고딩길잡이 2014. 4. 2. 15:46
반응형


 

 

Lesson3. Planning a Trip

Reading(Understanding Descriptive Details) - 여행관련 글 읽고 여행계획하기

Writing(Travelogue) - 여행 기행문 쓰기

 

 


<Reading>


<<-p52->>


A Family Trip to Tiwan


Last month, my parents suggested traveling abroad for the first time. My brother and I were both very excited. After talking about it, we decided on Taiwan because my brother, who has a special interest in architecture, wanted to visit the famous Taipei 101 Building, and my parents were interested in trying Taiwanese food. For me, this would also be the best chance to show off my Chinese, which I have been studying for three years.


<<-p53->>


Making Plans


We decided to stay in Taiwan for four days. My parents asked my brother and me to plan all of the details for the trip.


The first step was finding a cheap flight. Some airlines were having special sales on flights to Taiwan, but unfortunately, none of them matched our travel dates. After comparing many different sites, however, we managed to purchase airline tickets at a good price. After that, we went to another site and booked two rooms in a small hotel at a reasonable rate.


Then we started making a detailed schedule of our trip. My parents asked us to make a schedule that would allow us to get the most out of the local attractions. Thanks to the help of the Tourism Authority of Taiwan, we were able to get free tourist information and choose the places we wanted to visit. Finally, we made an itinerary of all the things we were going to do – and off we went!

 


 

<Analyzing>


<<-p52->>


A Family Trip to Tiwan


1. Last month,/ my parents/ suggested/ traveling abroad/ for the first time.

지난 달,/ 내 부모님은/ 제안하셨다(무엇을?)/ 해외로 여행하는 것을/ 처음으로 (해외로 여행하는 것을)


2. My brother and I were both very excited.

▶ 내 남자 형제와 나는 모두 매우 흥분되었다

▷ 진한 글씨는 “주어”이며, 밑줄 친 부분은 주어를 제외한 주요내용(동사, 목적어, 보어 등)이다


3. After talking about it,/ we decided on Taiwan/ because/ my brother, who has a special interest in architecture,/ wanted to visit/ the famous Taipei 101 Building,/ and my parents/ were interested in/ trying Taiwanese food.

그것에 관한 이야기를 한 후에,/ 우리는 대만으로 결정했다/ 왜냐하면/ 내 남자 형제가,/ (그런데 그 형제는) 건출물에 특별한 관심을 가지고 있는 (남자형제가),/ 방문하는 것을 원했기 때문이었다(어디를 방문?)/ 유명한 타이페이 101 건물을 (방문하는 것을 원했기 때문이었다),/ 그리고 내 부모님은/ ~에 관심이 었었기 때문이었다/ 대만의 음식을 먹어보기(trying)에 (관심이 있었기 때문이었다)

▷ 구문을 잘 살펴보면, 매우 긴 구문이지만 문장의 주요 내용은 5형식 중 하나의 형식으로 직접 표현할 수 있는 내용이라는 것을 알 수 있다. 즉, 위의 구문에서 문장의 주요 내용은 [we decided on Taiwan]이며, 이유를 나타내는 부사절을 만들기 위한 because부터 끝까지 나오는 하나의 범위는 다시 등위접속사로 my brother와 my parents를 주어로 갖는 두 개의 절로 나뉘고, my brother를 주어로 갖는 절은 또 다시 who로 시작되는 주격관계대명사절을 포함하는 것을 알 수 있다.


4. For me,/ this would also be the best chance/ to show off my Chinese, which I have been studying for three years.

▶ 나에게 있어서는, 이것은 가장 좋은 기회가 될 것이었다/ 내 중국어를 선보이기 위한 (가장 좋은 기회가 될 것이었다)/ (그런데 내 중국어는) 내가 3년 동안 공부해 온 (중국어를 선보이기 가장 좋은 기회가 될 것이었다)



<<-p53->>


Making Plans


6. We decided/ to stay in Taiwan/ for four days.

우리는 결정했다(무엇을?)/ 대만에 지내기를/ 4일 간


7. My parents/ asked my brother and me/ to plan/ all of the details/ for the trip.

내 부모님은/ 나의 형제와 나에게 요청했다(무엇을?)/ 계획할 것을(무엇을?)/ 모든 세부 사항들을/ 여행을 위해서

[ask someone to do something] [someone에게 something을 할 것을 물어보다 → 요청하다]


8. The first step/ was finding a cheap flight.

첫 번째 단계는/ 싼 비행편을 찾는 것이었다


9. Some airlines/ were having special sales/ on flights to Taiwan,/ but unfortunately,/ none of them/ matched our travel dates.

몇몇의 비행기들은/ 특별 할인을 하고 있었다/ 대만행 비행편에 있어서,/ 하지만 불행이도,/ 그들 중 아무도 (~하지 않았다)/ 우리 여행 일정과 맞지 않았다

▷ [None of ~, No ~] 로 시작되는 명사는 해석상 [Any of the ~, Any ~ + do/does not, am/are/is/ not] 과 같은 의미다. 즉, 문장의 동사는 부정되지 않을지라도, None과 No가 부정의 의미를 이미 포함하기 때문에 동사에 대한 전체부정의 의미를 갖는다

▷ but 또한 등위접속사로, 위의 문장은 결국 Some airlines were having special sales on flights to Taiwan. + but + None of them matched our travel dates. 의 두 문장으로 구성되어 있다


10. After comparing many different sites,/ however,/ we managed to purchase airline tickets at a good price.

많은 다른 사이트들을 비교한 후,/ 하지만,/ 우리는 좋은 가격에 비행 티켓을 매하는 것을 그럭저럭 해 낼(manage to) 수 있었다

▷ [After comparing many different sites] = [After we compared many different sites] 여기에서 새로 생긴 we현재분사 comparing에서 시제를 추가하여 동사화 시킨 compared는 주절의 주어와 시제를 따라간다. 또한 분사를 일반적으로 형용사로 사용하는 것과는 다르게 위의 after 이후에 나오는 분사는 사실상 뒤에 나오는 주절을 수식하는 “부사”의 역할을 하며, 이것을 “분사구문”이라고 한다


11. After that,/ we/ went to another site/ and booked two rooms/ in a small hotel at a reasonable rate.

그러고 난 후에,/ 우리는/ 다른 사이트에 가서/ 두 개의 방을 예약했다/ 작은 호텔의/ 합리적인 가격에 (작은 호텔의 두 개의 방을 예약했다)

▷ book이 동사로 쓰인 경우에는 [예약하다]의 의미를 갖는다. make a reservation for ~ 와 동일하다



13. Then we started/ making a detailed schedule of our trip.

그러고는 우리는 시작했다(무엇을?)/ 세부화된 일정을 만드는 것을/ 우리 여행의 (세부화된 일정을 만드는 것을 시작했다)

▷ 부사 then은 뒤에 따라 나오는 문장이 시간적으로 앞문장의 내용 이후에 일어난 일, 또는 앞문장의 결과를 문장으로 표현할 때 사용된다


14. My parents asked us to make a schedule/ that would allow us to get the most out of the local attractions.

우리 부모님은 우리에게 일정을 만들 것을 요청하셨다/ (그런데 그 일정은) 우리가 지역 명소의 대부분들로 보낼 것을 허락할 것인[가능하게 할] (일정을 만들 것을 요청하셨다)


15. Thanks to the help of the Tourism Authority of Taiwan,/ we were able to/ get free tourist information/ and/ choose the places we wanted to visit.

대만 관광국의 도움으로 다행이도,/ 우리는 할 수 있었다(무엇을?)/ 공짜 관광 정보를 얻는 것을 (할 수 있었다)/ 그리고/ 우리가 방문하기 원했던 장소들을 선택하는 것을 (할 수 있었다)

▷ Thanks to ~로 시작하는 구문은 [~에 대하여 감사하게 → ~ 덕분에]로 해석한다. 두 번째 줄의 information은 [정보]를 의미하며, 정보는 셀 수 없는 명사로 보아 관사가 전혀 붙지 않았다는 것을 기억하자. 하지만 경우에 따라서 특정 정보를 지칭하는 경우에는 the를 붙이기도 한다

▷ We were able to get free tourist information and (we were able to) choose the places we wanted to visit


16. Finally,/ we made an itinerary/ of all the things/ we were going to do/ – and off we went!

▶ 마침내,/ 우리는 일정을 만들었다(~에 관한)/ 모든 것들에 관한(일정을 만들었다)/ 우리가 하려고 했던 (모든 것들에 관한 일정을 만들었다/ - 그리고 우리는 출발했다

 


 



 

반응형