§English§/고2)고등학교 실용영어 독해와 작문 수업자료

(능률교육) 고등학교 실용영어 독해와 작문 Lesson2. 36페이지

고딩길잡이 2014. 4. 7. 07:51
반응형


 

 


<Reading>


<<-p36->>


The Pretzel: A Loopy Snack


Pretzel are probably the strangest-looking kind of bread in the whole world. Their twisted loops make them easily recognizable. Though Pretzel are commonly associated with Germany, they may have actually come from Italy. One story says that in 610 AD, an Italian monk invented Pretzel as a prize for children who said their prayers well. He made his bread in the shape of praying hands, and named it “pretiola,” meaning “little rewards” in Latin.


Pretzel started as soft bread, but later they became more like a cracker by chance. There is a story of a tired baker’s assistant, who fell asleep with Pretzels in the oven. At first, the baker was very angry at the young boy’s hard Pretzels. However, to his surprise, other people really liked them! These cracker-type Pretzel have a savory flavor and are crispy. Plus, they’re easy to keep for a long time since there is less water in them.


Today, people all over the world eat plain Pretzels as a snack or enjoy them with cream cheese, butter, jam, and other toppings.


As you can see, bread can tell us about the culture and society it is part of and the people who consume it. With only a few ingredients, such as water, flour, and yeast, each culture has been able to create its own individual identity through bread.

 


<Analyzing>


<<-p36->>


The Pretzel: A Loopy Snack


1. Pretzel/ are probably/ the strangest-looking kind/ of bread/ in the whole world.

▶ 프렛츨은/아마도 ~이다/ 가장 이상하게 생긴 종류/ 빵의 (가장 이상하게 생긴 종류)/ 세계에서

▷ 전치사 of, in


2. Their twisted loops/ make them easily recognizable.

▶ 그것들의 꼬인 고리들은/ 그것들을 ~게 만든다/ 쉽게 분간할 수 있게 (만든다)

▷ make A (easily) recognizable 5형식 문형. [주어+불완전타동사+목적어+목적보어], [A를 recognizable하게 make한다]


3. Though/ Pretzel/ are commonly associated with/ Germany,/ they/ may have actually come/ from Italy.

▶ 비록 ~ 일지라도/ 프렛츨이/ 일반적으로 ~와 연관되다/ 독일(과 일반적으로 연관되어질 지라도),/ 그것들은/ 사실 왔을 것이다/ 이탈리아에서

▷ Though ~ [비록 ~ 일지라도,할지라도] 부사절, 부사절이란 말은 이 절 외에 주요 내용이 되는 주절이 존재한다는 것이며, though로 시작되어 끝나는 절, 위 문장에서 “Though Pretzel are commonly associated with Germany” 부분은 단순히 다음에 이어지는 주절의 내용에 부사적 의미를 추가하는 것

▷ 전치사 with, from


4. One story/ says/ that in 610 AD,/ an Italian monk/ invented Pretzel/ as a prize/ for children/ who said their prayers well.

▶ 한 이야기는/ 말한다(무엇을?)/ 610년에,/ 이탈리아의 한 승려가/ 프렛츨을 발명했다고/ 상으로써/ 아이들을 위한/ (그런데 그 아이들은) 그들의 기도문을 잘 말했던 (아이들을 위한 상으로써 프렛츨을 발명했다고)

▷ 전치사 as, for

▷ 주격관계대명사 who, which나 that과는 달리 사람이나 동물을 지칭할 경우만 사용된다. 즉, 선행사가 사람이나 동물인 경우에 사용

▷ One story says [that (in 610 AD,) an Italian monk invented Pretzel {as a prize for children (who said their prayers well)}]


5. He/ made his bread/ in the shape of praying hands,/ and/ named it “pretiola,” meaning/ “little rewards”/ in Latin.

▶ 그는(한 승려는)/ 그의 빵을 만들었다/ 기도하고 있는 손의 형태로,/ 그리고 그것을 “pretiola”라고 명명했다/ 그런데 그것은 의미한다(무엇을?)/ “작은 상들”/ 라틴어로

▷ 전치사 in, of



6. Pretzel/ started/ as soft bread,/ but later/ they/ became/ more like/ a cracker/ by chance.

▶ 프렛츨은/ 시작했다(시작됬다)/ 부드러운 빵으로써,/ 하지만 나중에/ 그것들은/ ~로 변했다/ 더 ~처럼/ (더) 크래커(처럼)/ 우연히

▷ 전치사 as, like, by


7. There is a story/ of a tired baker’s assistant,/ who fell asleep with Pretzels in the oven.

▶ 한 이야기가 있다/ 제빵사의 피곤했던 조수에 관한 (한 이야기가 있다)/ (그런데 그 제빵사의 조수는) 프렛츨을 오븐에 둔 채로 잠에 빠졌던 (제빵사의 피곤했던 조수에 관한 한 이야기가 있다)

▷ There is/are ~, 존재구문이다. 즉, 주어의 위치에 there가 들어가 있다고 해서 there가 일반적으로 의미하는 “거기에”가 주어가 되는 것이 아니라, 문장의 실질적인 주어는 주격보어로 나오는 ~ 부분이 되며, 위의 문장에서는 a story (of a tired baker’s assistant) 이다. 해석상은 [주격보어가 있다]로 해석하면 된다


8. At first,/ the baker/ was very angry/ at the young boy’s hard Pretzels.

▶ 처음에는, 그 제빵사는/ 매우 화가 났다/ 그 어린 소년의 딱딱한 프렛츨에 대해


9. However,/ to his surprise,/ other people really liked them!

▶ 하지만,/ 놀랍게도,/ 다른 사람들은 그것들(딱딱한 프렛츨들)을 정말 좋아했다!


10. These cracker-type Pretzel/ have a savory flavor/ and/ are crispy.

▶ 이러한 크래커 형식의 프렛츨은/ 맛있는 맛을 가졌다/ 그리고/ 바삭했다


11. Plus,/ they’re easy to keep/ for a long time/ since/ there is less water in them.

▶ 추가적으로,/ 그것들은 보존하기 쉬웠다/ 오랜 시간 동안 (보존하기 쉬웠다)/ 왜냐하면/ 그것들에는 적은 수분이 있었기 (때문에) 오랜 시간 동안 보존하기가 쉬웠다



12. Today,/ people all over the world/ eat/ plain Pretzels/ as a snack/ or/ enjoy them/ with cream cheese, butter, jam, and other toppings.

▶ 오늘 날,/ 전 세계의 사람들은/ 먹는다(무엇을?) 평범한 프렛츨을/ 스낵으로써 (먹는다)/ 또는/ 그것들을 즐긴다/ 크림 치즈, 버터, 잼, 그리고 다른 토핑들과 함께 (그것들을 즐긴다

▷ Today, people all over the world [eat plain Pretzels (as a snack)] or [enjoy them (with cream cheese, butter, jam, and other toppings)



13. As you can see,/ bread/ can tell us/ about the culture and society/ it is part of/ and/ the people who consume it.

▶ 당신이 볼 수 있는 것처럼(아는 것처럼),/ 빵은/ 우리에게 말해줄 수 있다/ 문화와 사회에 관하여 (빵은 우리에게 말해줄 수 있다)/ (그런데 그 문화와 사회는) 그것(빵)이 소속되어 있는/ 그리고/ 그것을 먹는 사람들(에 관한 문화와 사회에 관하여 빵은 우리에게 말해줄 수 있다)

▷ [As you can see,] bread can tell us about {the culture and society (it is part of)} and {the people (who consume it)}


14. With only a few ingredients,/ such as water, flour, and yeast,/ each culture/ has been able to create/ its own individual identity/ through bread.

▶ 아주 약간의 재료만 가지고,/ 물, 밀가루, 그리고 효모와 같은 (아주 약간의 재료만 가지고)/ 각각의 문화는/ 창조할 수 있었다(무엇을?)/ 그것의 고유한 개인적인(개별적인) 독자성을/ 빵을 통해서

▷ {With only a few ingredients, (such as water, flour, and yeast)}, each culture has been able to create its own individual identity (through bread)


 


 



 

반응형