§English§/고2)고등학교 영어1 수업자료

능률교육 고등학교 영어1 <High School English1 Lesson 4, 4차시>

고딩길잡이 2014. 11. 11. 14:58
반응형

능률교육 고등학교 영어1 <High School English1 Lesson 4, 4차시>

 

<p.104>

Aibileen gathers up more maids, including her best friend Minny to tell their stories. At first, Minny is uncomfortable about telling black maids’ stories to a white woman.


“What makes you think colored people need your help? Do you know what will happen if people catch us?” I ask Miss Skeeter. “This is not a game but a matter of life and death.”

There is a still moment in the room. Once I make sure she understands, I recall what my mother said to me when I first became a maid.

“When I was 14 years old, I dropped out of the school to start my job as a maid. My mother told me several rules to keep while working in a white lady’s house. I was told not to use the whites’ toilets. I was also told to keep my cup, fork, and plate separate from those the whites used. On my first day at work, a white lady ordered me to wash all the clothes by hand. When I talked back, she looked at me with a cold smile, and five minutes later, I was kicked out on the street.


<p.105>

Aibileen and Minny persuade other maids to tell their stories. Their book, The Help, is eventually published and becomes a bestseller. However, Aibileen gets fired from her job because of the book.


As I walk down the street, I think about what I’m going to do with the rest of my life. It may be hard for me to continue as a maid. I feel tears falling down. At the same time, I feel free. Maybe I can be a writer. Maybe I’m not too old to start over. I can keep writing about the people I know and the things I’ve seen and done.


Thanks to the courage of these ordinary women, the world learned about the unfair treatment suffered by African-American maids.

 

 


<p.104>


1. ① Aibileen/ ② gathers up/ ③ more maids,/ ④ including/ ⑤ her best friend Minny/ ⑥ to tell their stories.

▼ ① Aibileen은/ ② 모은다(무엇을?)/ ③ 더 많은 도우미들을,/ ④ (그리고 그것은) 포한한다(무엇을?)/ ⑤ 그녀의 가장 친한 친구인 Minny를 (포함한다)/ ⑥ 그들의 스토리를 이야기하기 위해서 (더 많은 도우미들을 모은다)


2. ① At first,/ ② Minny/ ③ is uncomfortable about/ ④ telling black maids’ stories to a white woman.

▼ ① 처음에는,/ ② Minny는/ ③ ~에 관하여 불편해한다/ ④ 흑인 도우미들의 이야기를 백인 여성에게 이야기하는 것(에 관하여 불편해한다)



3. “What makes you think/ colored people need your help?

▼ “무엇이 당신을 생각하게 만드나요/ 유색 인종이 당신의 도움이 필요하다고<명사절> (무엇이 당신을 그렇게 생각하게 만드나요?)


4. ① Do you know/ ② what will happen/ ③ if people catch us?”/ ④ I ask Miss Skeeter.

▼ ① 당신은 아시나요(무엇을?)/ ② 무슨 일이 일어날지 (당신은 아시나요)/ ③ 만약 사람들이 우리를 포착한다면 (무슨 일이 일어날지 당신은 아시나요)?”/ ④ 나는 Skeeter에게 묻는다.


5. “This is not a game/ but a matter of life and death.”

▼ “이것은 게임이 아니에요/ 삶과 죽음의 문제에요.”


6. There is a still moment in the room.

▼ 그 방 안에 잠잠한 순간이 있다(정적이 흘렀다).


7. ① Once/ ② I/ ③ make sure/ ④ she understands,/ ⑤ I/ ⑥ recall/ ⑦ what my mother said to me/ ⑧ when I first became a maid.

▼ ① 일단/ ② 내가/ ③ 확실하게 하다(무엇을?)/ ④ 그녀가 이해하는 것을 (확실하게 하다),/ ⑤ 나는/ ⑥ 기억한다(무엇을?)/ ⑦ 우리 어머니가 나에게 이야기해준 것을 (기억한다)/ ⑧ 내가 처음 도우미가 되었을 때 (우리 어머니가 나에게 이야기해준 것을 기억한다)


8. ① “When I was 14 years old,/ ② I dropped out of the school/ ③ to start my job/ ④ as a maid.

▼ ① 내가 14살이었을 때,/ ② 나는/ ③ 학교를 그만두었다/ ④ 내 일을 시작하기 위해서(학교를 그만두었다)/ 도우미로써의 (내 일을 시작하기 위해서 학교를 그만두었다)


9. ① My mother/ ② told me/ ③ several rules/ ④ to keep/ ⑤ while working in a white lady’s house.

▼ ① 내 어머니는/ ② 나에게 말했다(말한 내용?)/ ③ 몇 가지 규칙들을/ ④ 지켜야 할 (몇 가지 규칙들을)/ ⑤ 백인 여성의 집에서 일할 때 (지켜야 할 몇 가지 규칙들을 나에게 말했다)


10. ① I/ ② was told/ ③ not to use/ ④ the whites’ toilets.

▼ ① 나는/ ② 말해졌다(들었다)/ ③ 사용하지 않을 것을(무엇을?)/ ④ 백인들의 화장실을 (사용하지 않을 것을 말해졌다(들었다, 또는 요구받았다)


11. ① I/ ② was also told/ ③ to keep my cup, fork, and plate separate/ ④ from those/ ⑤ the whites used.

▼ ① 나는/ ② 또한 말해졌다(들었다, 요구받았다)/ ③ 내 컵, 포크, 그리고 접시를 분리된 상태로 유지할 것을 (요구받았다)/ ④ 그것들(those)로부터 (분리된 상태로 유지할 것을 요구받았다)/ ⑤ <those>백인들이 사용했던 (그것들로부터 분리된 상태로 유지할 것을 요구받았다)


12. ① On my first day at work,/ ② a white lady ordered me/ ③ to wash all the clothes/ ④ by hand.

▼ ① 직장에서의 첫째 날,/ ② 한 백인 숙녀는 나에게 명령했다 (~할 것을?)/ ③ 모든 의류를 세탁할 것을 (명령했다)/ ④ 손으로 (모든 의류를 세탁할 것을 명령했다)


13. ① When I talked back,/ ② she looked at me with a cold smile,/ ③ and five minutes later,/ ④ I was kicked out on the street.

▼ ① 내가 말대꾸를 했을 떼,/ ② 그녀는 차가운 미소로 나를 쳐다보았다,/ ③ 그리고 5분 뒤,/ ④ 나는 거리로 쫓겨났다.



<p.105>

14. Aibileen and Minny/ persuade other maids/ to tell their stories.

▼ Aibileen과 Minny는/ 다른 도우미들을 설득한다/ 그들의 이야기를 말해주도록 (다른 도우미들을 설득한다)


15. Their book, The Help,/ is eventually published/ and becomes a bestseller.

▼ 그들의 책은, The Help는,/ 마침내 출판된다/ 그리고 베스트셀러가 된다.


16. ① However,/ ② Aibileen/ ③ gets fired/ ④ from her job/ ⑤ because of the book.

▼ ① 하지만,/ ② Aibileen은/ ③ 퇴사 당한다/ ④ 그녀의 직장으로부터 (퇴사 당한다)/ ⑤ 그 책 때문에



17. ① As I walk down the street,/ ② I think about/ ③ what I’m going to do/ ④ with the rest of my life.

▼ ① 내가 거리를 내려갈 때,/ ② 나는 ~에 관하여 생각한다/ ③ 내가 무엇을 할 것인지(에 관하여 생각한다)/ ④ 내 인생의 나머지를 가지고 (내가 무엇을 할 것인지에 관하여 생각한다)


18. ① It/ ② may be hard/ ③ for me to continue as a maid.

▼ ① 그것(it)<가주어>은/ ② 아마 어려울지 모른다/ ③ 내가 도우미로써 계속하는 것<진주어>(은 아마 어려울지 모른다)


19. I feel tears falling down.

▼ 나는 눈물이 떨어지는 것을 느낀다.


20. At the same time, I feel free.

▼ 동시에, 나는 자유를 느낀다.


21. Maybe I can be a writer.

▼ 아마도 나는 작가가 될 수 있을 것이다.


22. Maybe I’m not too old to start over.

▼ 아마도 나는 다시 시작하기에 너무 늙지는 않았을 것이다.


23. ① I/ ② can keep writing about/ ③ the people I know/ ④ and/ ⑤ the things I’ve seen and done.

▼ ① 나는/ ② ~에 관하여 쓰는 것을 계속(유지)할 수 있다/ ③ 내가 아는 사람들/ ④ 그리고/ ⑤ 내가 보고 한 것들(에 관하여 쓰는 것을 계속할 수 있다)



24. Thanks to the courage of these ordinary women,/ the world/ learned/ about the unfair treatment/ suffered by African-American maids.

▼ 이러한 평범한 여성들의 용기 덕분에,/ 세상은/ 배웠다/ 불공평한 처우에 관하여 (세상은 배웠다)/ 아프리카계 미국인 도우미들이 고통받는 (불공평한 처우에 관하여 세상은 배웠다)

반응형